19 gennaio 2024

National Populisms in Brazil and Argentina during the pontificate of Pius XII. Seminario a distanza

19 gennaio 2024

Venerdì 19 gennaio, ore 17.30, si terrà a distanza il seminario National Populism in Brazil and Argentina during the Pontificate of Pius XII.

Relatori: Fabio Gentile (Universidade Federal do Ceará, Fortaleza) e Daniel Lvovich (Universidad Nacional de General Sarmiento, Buenos Aires).

Discussants: Alfondo Botti, Lucia Ceci, Tommaso Caliò, Maria Paiano, Maria Chiara Rioli.

Il seminario si colloca nell'ambito delle attività del PRIN 2022 Cato-Populismos. Nationalisms and Populismes in the Pius XII Pontificate: Cultural Circulations, Religious Percepions and Devotionals Practices across Europe and Latin America (1939-1958).